körtelfeber



Dagens humör:
vet faktiskt inte.. helt okej
Dagens borde: träna inför brännbollsyran...
Dagens frisyr: plattat.
Dagens klädsel: mjukis kläder- svarta mjukisbyxor, svart tjocktröjja 
Dagens planer: dagens planer existerade inte. jag vaknade hemma hos anton, hade inga planer sen så blev jag hemskjutsad och det va det. Kvällens planer är först att göra halvklart roadtripen sen ta en nattpromenad till nydala.
Dagens materiella vill ha: just i detta nu vill jag ha en bh från h&m.
Dagens längtan: tills jag blir frisk. Orkar inte vara sjuk längre.
Dagens önskan: jag önskar ich hoppas vid mitt liv att mina utslag är borta till yran. snälla gud. 
Dagens fundering: jag har nog inte funderat så mkt idag men jag fick svar på en av världens största funderingar! 
-Ägget kom obestridligen före hönan. De första äggen eller äggliknande strukturerna kom sannolikt redan tillsammans med de första flercelliga djuren för en miljard år sedan. De första fågeläggen lades långt senare av de tidigaste fåglarna, nämligen för 150–155 miljoner år sedan, men hönsfåglarna uppstod ännu senare. Biologerna är osäkra på när hönsfåglarna uppstod, men tror att de första utvecklades för cirka 70 miljoner år sedan, det vill säga precis innan dinosaurierna dog ut. Även de enklaste nu levande, fler-celliga djuren, havssvamparna, producerar ägg. Ägg från havssvampar, insekter och daggmaskar är dock helt annorlunda uppbyggda än moderna fågelägg, som är utrustade med en fosterhinna. Fåglarna har fått sina ägg i arv från kräldjuren, som var de första djur som lade ägg på land för omkring 340 miljoner år sedan. I dag lägger höns och alla andra fåglar därför ägg i vilka fostret är omslutet av en hinna. 
Dagens beroende: jag har inte haft något tydligt beroende idag.. får väl bli en trogen -mobilen. 
Dagens tråkigaste: att jag vaknade upp med ondare i händerna än mindre ont.
Dagens roliga: kommer inte på något eftersom jag hade det så sjukt roligt igår! Går inte att beskriva med ord hur roligt folk man träffade igår.
Dagens låt: skin - ras cricket

Kommentarer
Postat av: sofia

Hej gumman! Hoppas du har det bra där i umeå! var där för nån helg sen!

2010-05-30 @ 22:49:43
URL: http://sofiazingmark.blogg.se/
Postat av: sofia

sv : jag skulle ha sagt till men jag var bara där och gick på stan en dag:D!

2010-06-07 @ 18:35:58
URL: http://sofiazingmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0